Norderney en Wilhelmshaven 18 nov

November is vaak een wat moeizame maand als het gaat om goed vliegweer. Maar vandaag was het prima, tussen een wegtrekkend koufront en een vanuit Spanje naderende depressie. Het zicht was zeer goed. Wél een straffe wind van 18 knopen op Norderney, maar die stond redelijk in de baan en was dus geen probleem. Onze clubvlucht ging door! Met een kleine armada van 5 vliegtuigen togen we om 10 uur zaterdagochtend richting Norderney, het derde Duitse waddeneiland vanaf Schiermonnikoog. Hoe klein het vliegveldje van Norderney ook was, naar goede Duitse gewoonte was er wél een restaurant. Met uitzicht op de baan kun je daar genieten van een goede koffie en lekker gebak. Vervolgens opgestegen om nog iets verder oostelijk neer te strijken in Wilhelmshaven. De baan was er 300 meter korter wegens werkzaamheden, maar er was gelukkig nog genoeg over. Ook dat vliegveld is voorzien van een prima restaurant. We hebben er geluncht. Vooral de CurryWurst “Airbus380” viel op door kwantiteit. Zonder gekheid, de kwaliteit was ook goed hoor. Tenslotte ging de Hollandse PH Armada weer terug. Met een prima begeleiding door Bremen info, ook al waarschuwde die ons vooral voor “company aircraft”, oftwel uit onze eigen groep. Nog even over een wolkengroep gehopt op FL45 (1500 meter), altijd goed voor mooi uitzicht. Als afsluiting een visual ILS approach op Eelde tegen de zon in.

Klik op “Lees verder” voor meer foto’s.



Borkum

Norderney

Norderney

Norderney, Runway 27

Waddenzee

Norderney

Wilhelmshaven, runway 20

Wilhelmshaven, runway 20. De displaced threshold lijkt ongeveer halverwege de baan te liggen (nog áchter het

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *